Hege Selmer

Vi har hatt en super flott tur!!! Opplegget var perfekt for oss. Vi skulle ønske vi hadde kunnet være 1 dag lenger slik at vi hadde hatt en "fri" dag til å kikke mer rundt i butikker! Guiden Georgiana var dyktig med mye kunnskap om byens historie! Engelsken hennes var perfekt. Ville også valgt en hel dag på Therme Bucuresti, dette ble jo sånn nå fordi vi rett og slett hadde for få dager! Vingårdsturen til Winery Lacerta var flott! Vi har vært på flere vingårder i California og Italia og denne var absolutt på høyde med disse! Takk igjen for all hjelp i denne omgang, vi kontakter dere ved neste tur😊 Vennlig hilsen Hege

Ta samme reise som
Vintur til Romania kombinert med spa og besøk i Parlamentpalasset 6.09 - 12.09.2024
Kristin Gravrok

Hei der! Jeg vil gjerne takke for en FANTASTISK flott tur til Romania i April! Vi hadde det så hyggelig, og vi var meget fornøyd med opplegget. Alt fra henting og levering på flyplassen, flott og hyggelig hotell - sentralt og lettvint. Spisestedene vi besøkte var veldig flott, og maten var helt fantastisk! Betjeningen utrolig hyggelig, utadvendt og hjelpsom informative på alle spørsmål. Det var en opplevelse å få se vingårdene og høre historie, vindyrking og smak av produktene. Vi ble veldig godt mottatt på begge gårdene og til våre lunsjer selv om vi var en så liten gruppe! Det var veldig positivt! Jeg opplevde at siden vi var en så liten gruppe, fikk vi veldig god kontakt med guide og sjåfør. Vi kunne spørre om alt, og vi hørte alt som ble sagt på omvisningene. Søndag hadde vi en byvandring, og med vår lille gruppe fikk vi alle med oss historie, bygninger og drama fra Romanias historie J Du hilse vår fantastiske guide, Georgiana Atanasiu og vår dyktige sjåfør! Takk til Geir Smeby som tok så godt vare på oss under hele turen;) Jeg kommer gjerne tilbake, og har ønske om å besøke Transilvania. Masse hilsen fra Kristin Gravrok!

Jorun Moe

En stor takk for en strålende opplevelse reise til Romania. Det opplagte programmet ga oss et flott innblikk i det for oss ukjente landet , med den fine varme naturen, opplevelsene på vingårdene og vandringene i byen Bucharest. Spennende innblikk i den gode maten vi fikk servert ( noe litt for store mengder for våre "små" mager ), og ikke å forglemme de stolte, vennlige og hjelpsomme menneskene! Tusen takk for at vi fikk oppleve litt av det praktfulle landet! Vi må tilbake!! Med vennlig hilsen Jorunn og Gustav Moe. " Vi takker for en flott tilbakemelding! På søndag kom tilbake fra vintur i Romania to grupper med norske turister. At Romania har blitt attraktivt for norske turister er det ikke noe tvil. Gjestene fra Norge har vært på middag på to av de beste restaurantene i Bucuresti: The Artist og Le Bistrot Francais, har spist lunsj på to veldig flotte Herregård, smakt vin på to vinegård, besøkt Parlamentpalasset, vært på avskjedsfest på en Wine Bar og har bodd på 5* Athennee Palace Hilton.

Knut Abotnes

Supert opplegg med fine folk. Anbefales!

Geir Smeby

Hadde en fantastisk tur til Romania! Besøk på fasinerende slott, samt vinsmaking på Lacerta vingård. Nydelig mat og god stemning! Takk til VisitRomania.no for strålende tur

Ellen Finsen Fjeldstad

Vi kom hjem fra Romania i dag, fulle av inntrykk fra en fantastisk reise. Alt har fungert aldeles utmerket, fra vi landet og til vi dro hjem.

Marielle Hegazy

Heisann, Vi ville bare si at vi er kjempefornøyd med alt i Romania. Hotellet i Bucuresti var veldig flott, og guiden Gabriella var utrolig grei og flink. Vi vil definitivt komme tilbake til Romania.

Spatur til Therme Bucuresti, Europas største spa
Karl Erik Bernt

“En uforglemmelig ferie” Vil bare takke for et velregissert reiseopplegg! Vi har hatt en helt strålende uke i Transylvania, og sitter igjen med minner for livet.Overnattingsstedene var uten unntak veldig bra på hver sin måte – fra lukseriøse Hotel Privo i Targu Mures til rustikke Viscri. Alt i alt har både store og små hatt en uforglemmelig ferie.

Slottene i Transylvania
Torunn og Øystein

“Vi er godt fornøyd!” Fra første henvendelse til VisitRomania.No har vi opplevd gode tilbud, tilbakemeldinger og oppfølging. Guiden Gabriela var veldig flink og arbeidet mye for å gjøre oppholdet så bra som mulig for oss, hun var svært kunnskapsrik og god til å snakke engelsk. Vi kan virkelig anbefale dere til andre som skal til Romania!

Slottene i Transylvania
Lisbeth

“Vi vil berømme guidene” Vi ønsker å gi uttrykk for vår tilfredshet med opplegget, hotellene som var absolutt etter vår smak, alt vi fikk ut av opplegget med en blanding av historie, dagens Romania, land og by.Vi vil berømme guidene som var nyanserte, kunnskapsrike, og var svært våkne for hva vi ønsket å vite mer om.

Langhelg i Bucuresti kombinert med tur til Draculaslottet
Hanne Utigard

I juni 2019 reiste 16 glade botanikere til Romania for å glede seg over blomsterlivet i en uke. Med base i Brasov ble alle kanter av Transylvania oppsøkt og kartlagt. Pur glede! Opplevelsen ble ikke mindre av at alt det reisetekniske var glimrende tilrettelagt av VisitRomania. Vi hadde vårt eget opplegg for hva vi ville oppleve. Vi ville oppsøke slåttenger, blomstrende veigrøfter og frodige høyfjell. Cristian Turc i VisitRomania satte oss i kontakt med folk som jobbet med biologisk mangfold, arrangerte middag med lokal mat og drikke på en liten gård og han kom med gode råd samt info med linker til info vi kunne trenge. Vi bestilte selv vår egne flybilletter med gode råd fra VisitRomania. Da rutene ble endret, fikk vi likevel hjelp til å tilpasse programmet. VisitRomania hjalp oss med minbuss og sjåfør. Lange dager i bil og lange ventepauser på sjåføren, stoppet ikke hans gode humør og hjelpsomhet. VisitRomnia hjalp oss også med hotell ved torget i gammelbyen i Brasov. Så utrolig deilig å ha 0 meter til opplevelser, restauranter og sightseeing! Har man først vært på farten store deler av dagen, er det deilig å ikke måtte reise langt for å finne en restaurant. Og restaurantlivet i Brasov kan få enhver til å spise over evne. Utrolig varieret og utrolig billig! Første gangen vi spiste ute, trodde vi det var en kommafeil på regningen. Det var det ikke! Vi var i Romania i en uke. Vi følte oss veldig godt tatt vare på. Romania er et utrolig vakkert og frodig land. De som mener at norske fjell er de vakreste i verden, har ikke opplevd fjellet i Romania. De som mener at Norge må være et av verdens frodigste land, skal vite at det finnes en klar konkurrent i Romania! Takk til VisitRomania for en flott ferie!

Golia vinklubb

Vi hadde en svært fin og opplevelsesrik tur til Romania. Programmet var veldig bra satt opp. Guiden var også meget bra og dyktig til å formidle det som var viktig. Vi vil også fremheve presentasjonen som ble gitt på vingården Domeniile Sahateni som spesielt meget bra. Det var spennende å få oppleve rumensk mat selv om den for noen kanskje ble noe i overkant spennende. Dette synes vi likevel er både riktig og bra på en slik tur. For oss fremsto Romania som et spennende land, og Bucuresti fremsto som en fin og spennende by som det hadde vært fint å få sette mer av. Det er begrenset hva det er mulig å få med seg på en slik kort tur, men en mulighet til å kunne bruke litt tid til å gå i Bucuresti sentrum var savnet av flere. Dette kunne kanskje vært arrangert ifm med en av middagene – f eks i forkant, eller ved at hotellet lå nærmere sentrum. Tusen takk for et kjempegodt opplegg og vi kommer helt sikkert til å reise tilbake til Romania på ferie. Dette ga mersmak!

Kløver Ess , bridge klubb

For tolvte året på rad har Kløver Ess Bridgeklubb arrangert tur til sydlige strøk, denne gangen i samarbeid med reisebyrået Visit Romania. Reisemålet i år var Draculas hjemland, uten at vi merket noe til hans tilstedeværelse. 40 reisende landet på flyplassen i Bucuresti før de inntok en bedre lunsj med godt drikke på en nærliggende uterestaurant i 28+. Vårt hovedmål var bridge i byen Constanta, en idyllisk turistby ved Svartehavet med mange lekre utesteder, parken og gågata i gamlebyen var det spesielt trivelig å bevege seg i. Vårt besøks hovedmål var imidlertid bridge. Vi hadde med oss 36 norske spillere og hadde i tillegg invitert 12 lokale spillere til å delta. De tre siste dagene oppholdt vi oss i Bucuresti og benyttet der anledningen til å besøke Europas største SPA-anlegg, Therme. Dette er et moderne velværesenter med oppvarmede basseng og boblebad, både ute og under tak. I tillegg var der mange saunaer med forskjellige, velduftende aromavarianter man kunne velge å svette ut slaggstoffene sine i.

Tove og Trygve Gaarder

Tusen takk for en flott tur du arrangerte for oss, det ble en opplevelse! Guiden Georgiana var et funn, hun fulgte opp perfekt alt fra første til siste stund. Vår første kveld i gamlebyen var så flott. Restauranten Restaurant Hanu' lui Manuc var utrolig stemningsfull med god mat, vin og underholdning. Neste dag var første vinsmakings dag. Fin tur ut av byen hvor det var flott å se landskapet, småbyene og alle de fantastiske rosene overalt, for et syn! Vingården Viile Metamorfosis var flott og oppdekning rundt vinsmakingen utsøkt. Noen gode viner synes vi de også hadde. Overraskelsen var lunsjen på den flotte gamle gården Casa Timiș hvor vi fikk en omvisning og historien om hele gården og dens bygninger, det var virkelig interresant. Lunsjen var stor og god kanskje litt heftig som lunsj for oss nordmenn som spiser litt mindre enn dere tydeligvis gjør. Vi fikk tilfeldig med oss pavebesøket og oppbudet i byen med storskjerm i Calea Victoriei, noe vi synes var artig å få med stemningen. Lørdag nok en vintur denne gangen til Aurelia Visinescu Dette ble en sann opplevelse med en vinmaker som var morsom, snakket godt engelsk og var raus med å presentere sine viner. De var alle rågode. Alle var enige om at dette var den beste vingården vi hadde vært på på lenge. Så begeistret at vi ønsket han skulle besøke vår vinklubb og ville gjerne importere privat gjennom klubben noen av disse eminente viner. Dette ble dagens fulltreffer! Så trodde vi at dagen ikke kunne bli bedre men det ble den med lunsj på herregården Vinalia - Conacul din Ceptura, for et sted! Eleganse fra først til sist! Siste middag på Ølkjelleren ( Caru' cu bere) var ikke bare mat men masse historie i den gamle flotte bygningen med tradisjonell musikk av høy kvalitet og folkelore dans. Søndagsmorgen var det bysightseeing rundt Folkets Parlament for en bygning! Vi så hovedgaten med vannfontene noe vi også fikk se første kvelden da vi ble kjørt hjem, med lysene på. Veldig flott at vi fikk med oss Casaen til Ceausescu, det var utrolig og en god omviser som ga oss hele familie historien. Så ble vi fulgt helt til flyplassen og det ble en hjertelig avskjed med sjåføren og Georgiana Atanasiu alt i perfekt tid. Sammen med henne hadde dere virkelig gitt oss et stort innblikk i litt av Bucuresti, masse gode viner. Tusen takk for alt vi fikk til. Vi vet hvor mye jobb som går med for å planlegge og tilrettelegge til minste detalj. Vi kommer til å anbefale VisitRomania til alle vi kjenner som har lyst på en tur til Romania.

Wason vinklubb

Turen ble fantastisk på alle måter alt fra dag en til vi reiste hjem søndag morgen. Det planlagte programmet deres gav oss en opplevelse og innsikt i kultur og levesett i Romania under kommunismen og det moderne Romania i dag. Vi ble ledsaget så profesjonellt som det er mulig gjennom dagen og natten av guide Georgiana , som vi satte stor pris på. Sjåføren var behagelig og bilen flott. For min kone ble turen særdeles vellykket siden alt var så godt planlagt på restauranter at hennes glutenfrie retter bare ble servert som det naturligste i verden ( supert). Besøk på vingårder Lacerta Winery og Viile Metamorfosis Metamorfosis var en opplevelse og vinene presentert på en proff måte. Høydepunktet var trøffelaftenen på La Bottega Del Tartufo. Den var uforglemmelig og deilig! Dernest syntes vi lokal bondelunsj var en fin opplevelse. Eller så var det veldig hyggelig å treffe Mircea Crisbășanu og hans prosjekt. Takk for turen

Exxon

6 til 9.juni 2016. Tur og Friluft +Mat og Vin Gruppen fra Esso Raffineriet. Arrangerte reise med 42 deltagere. Kan bare si en ting. Fantastisk flott. Veldig bra innhold og en fabelaktig guide. Besøk i Karpatene til Pelesslottet. Vin og ostesmaking.

Langhelg i Bucuresti kombinert med tur til Draculaslottet
Telepensjonistene Fornebu avd

Vi har brukt reisebyrået Visit.Romania for å arrangere en tur til Romania. Vi var 30 personer som reiste rundt i landet i en uke (6. - 13. oktober 2019). Selskapet var fleksibelt med hensyn til å innpasse våre ønsker i programmet. Hotellene var gode og maten var god og rimelig. Med flere vinsmakinger. Vi bodde i Bucuresti, Brasov og Sibiu. I Bucuresti var selvfølgelig Parlamentpalasset og Ceaucescu Villaen på programmet. Vi besøkte berømte slott og festninger (inkl Dracula!) og festningskirker. På vei tilbake til Bucuresti kjørte vi Transfagarasan veien fra Sibiu gjennom de Transylvanske alper. Dette er en av Europas 10 vakreste veier. Anbefales. Et sted kom en bjørneunge tuslende ut av skogen og stoppet trafikken. VisitRomania og Cristian Turc har stått for planlegging og realisering av turen. Samarbeidet med Cristian og reisebyrået hans var meget godt. Vi kan anbefale dem til andre. Med hilsen Turkomiteen,

Heidi

Hei. Vi ønsker å takke for en tur med flott opplegg. Vi koste oss veldig og sitter igjen med mange gode opplevelser og minner. Romania er et flott land med mye å by på 😊 Ha en fin uke og hils så mye 😊 Hilsen fra Heidi

Svein Ola Hope

Med ei gruppe på 31 godt voksne og kresne norske menn er det ikke enkelt å tekkes alle. Det hersket bare én mening etter vår langhelg: Gode guider, spennende og interessant reisemål og restauranter som innbød til høy stemning. For mange av oss også et positivt oppgjør med forutfattete meninger.

Liv Gravdahl

“Vi fikk kjempeoppfølging” Vi var en gruppe på 10 personer fra Telia Bedrift, som reiste til Bucuresti. Turen ble arrangert av Visitromania.no. Vi fikk kjempeoppfølging og Cristian laget et veldig fint opplegg for oss.

Wenche Samuelsen

Vi hadde en fantastisk tur til Romania og for min del må jeg si at turen ga mersmak. Romania er et spennende land og denne turen åpnet opp øynene våre på mange områder. Bucharest; Hotellet Grand Hotel Continental var helt fantastisk. Veldig god mat og utrolig service. Jeg vil gjerne bruke det samme hotellet på neste tur. the ARTIST Restaurant….jeg visste det var bra (hadde lest på nettet), men kvelden ble helt ubeskrivelig. Vi hadde god tid på vei til Brasov så vi stoppet og besøkte 2 slott før vi kom til selve høydepunktet «Draculas slott». Flott lunch og spennende å besøke slottet. Brasov var en koselig by og vi spiste god mat, shoppet og bare koste oss. Var akkurat passe med 2 dager her. Nydelig mat. Tusen takk for hjelpen og jeg håper at jeg kan komme tilbake til dere med en annen gruppe til våren. Hilsen fra Wenche

Teis Stokka

Vi vinklubben Carpe Vinum hadde en veldig flott tur til Romania. Vi ble hentet på flyplass, innkvartert på et veldig flott hotell, Grand Hotel Continental (en kombinasjon av Grand Hotel og Hotell Continental i Oslo). Restaurant Lille Sveits ( Mica Elvetie) var en veldig god matopplevelse med fondue og biff stekt på bordet, nydelige lokale viner og flott levende musikk. Besøket på vingård Viile Metamorfosis var veldig porfesjonelt med god guide og meget gode viner. Rumensk lunsj på herregård var en god opplevelse. Konsert i den flotte konsertsalen Atheneum var en veldig god og spennende opplevelse og middag på Relais & Chateaux Le Bistrot Francais var en matopplevelse av de store. Tur til Brasov med stopp i Sinaia var flott og meget hyggelig vin/matkveld på Brasov's best rangerte vinbar Terroirs Boutique du Vin. Sjåfører og guider var meget pålitelige og serviceinnstilt.

Siv Lisbeth Granlund

Vi har hatt en fantastisk uke i Romania og Bucuresti takket være VisitRomania. Vi sitter igjen med utrolig flotte opplevelser av området, flotte bygninger, god mat/vin og flotte mennesker. Både Andrada og Georgiana samt sjåfør har vært fantastiske og vi har fått masse kunnskap om Romania av de. Flere av oss kommer definitivt til å reise tilbake for å få med oss flere flotte opplevelser, kanskje ved kysten samt noen ekstra dager i Bucaresti.

Odd

Tusen takk for en hyggelig og flott tur til Romania. Jeg ble positivt overrasket over Romania. Mitt inntrykk var det jeg har hørt på nyhetene osv, men det stemmer ikke slik jeg opplevde landet. Dere var flinke til å guide oss rundt og informere oss og vi fikk se mye av landet. Vi fikk også mye god mat og smake på mange gode viner. Tusen takk for turen!